Ghenadie Ciobanu, PhD in Economics, researcher
INCSMPS, Bucharest / ARTIFEX University, Finance and Accounting Department
Alexandru Sandulsky
General Manager of the Finoko Group with representation in the Republic of Moldova, Italy, Franța, Turkey, Romania
Abstract
În actualele condiții de dezvoltare, de crize și provocări atât la nivel global, cât și la nivel regional și de țară, activitatea firmelor și companiilor ocupă un loc essential în obținerea rezultatelor pe termen scurt, mediu și lung. Prin urmare, avem nevoie de o planificare cât se poate de reală și viabilă de planificare al dezvoltării afacerilor, al planificării activităților pe termen scurt, mediu și lung. Nu în utlimul rând și planificarea bugetelor firmelor și companiilor este necesară.
În acest articol ne propunem să trecem în revistă un scurt studio bibliographic al problemei și abordări metodologie Cum să analizați performanța companiei pentru planificarea afacerii, Cum se analizează performanța financiară? Sunt trecute în revistă analiza structurală verticală, analiză orizontală (dinamică), analiza comparativă.ș.a.
Cuvinte cheie: bugetare corporativă, analiză financiară, performanța companiei, planificarea afacerii
Corporate Budgeting Management
Abstract
In the current conditions of development, crises and challenges both at global level, as well as at regional and country level, the activity of firms and companies occupies an essential place in achieving results in the short, medium and long term. Therefore, we need as real and viable planning as possible for business development planning, planning activities in the short, medium and long term. Not in the last place and planning the budgets of firms and companies is necessary.
In this article we aim to review a short bibliographic studio of the problem and methodology approaches How to analyze the performance of the company for business planning, How to analyze financial performance? Vertical structural analysis, horizontal (dynamic) analysis, comparative analysis, etc. are reviewed.
Keywords: Corporate budgeting, financial analysis, company performance, business planning