Studiul comercializării serviciilor de piaţă furnizate în principal întreprinderilor

Marius-Cristian RADUT PhD Student (radutmc@gmail.com)
Bucharest University of Economic Studies
Dana Luiza GRIGORESCU PhD Student (danaluiza2004@yahoo.com)
Bucharest University of Economic Studies

Abstract

Principalele ramuri ale economiei nationale in vederea cresterii activitatii economice tind sa externalizeze unele dintre serviciile necesare functionarii acesteia. Având în vedere specificul anumitor firme de servicii este posibil ca opțiunea de outsourcing să se bazeze pe costuri, formarea unui departament departamental într-un domeniu legat de business-ul de bază. Astfel, exista posibilitatea ca serviciile unei alte companii specializate in departamentul in care doriti sa investiti sa fie o alternativa la costurile de functionare sau de obtinere a rezultatelor. Majoritatea companiilor din Romania au demarat un proces de eficientizare a costurilor de productie, fiind absolut necesar sa fie competitive pe piata romaneasca si europeana. În acest articol am considerat necesar să prezentăm câteva aspecte metodologice utilizate de furnizorul de date statistice iar în urma analizei literaturii de specialitate și a prezentării acestora ne-am oprit asupra situației serviciilor din România. Analiza se referă în principal la cifra de afaceri a furnizorilor de servicii de pe piața în care beneficiarii sunt alte companii. Pe lângă situația din septembrie 2021, am analizat și evoluțiile față de luna precedentă, față de luna similară a anului precedent și am continuat până în momentul în care mi-am propus să văd cum se raportează primele nouă luni ale anului 2021, perioada similară din anul 2020.
Cuvinte cheie: cifra de afaceri, servicii, indici, evolutii, transport, IT

[Text complet]

 

STUDY OF THE MARKETING OF MARKET SERVICES PROVIDED MAINLY TO ENTERPRISES

Abstract

The main branches of the national economy in order to increase economic activity tend to outsource some of the services necessary for its operation. Given the specifics of certain service companies, it is possible that the outsourcing option is based on costs, the formation of a departmentalized department in a field related to the core business. Thus, there is a possibility that the services of another company specialized in the department in which you want to invest may be an alternative to the costs of operating or obtaining results. Most companies in Romania have started a process of streamlining production costs, being absolutely necessary to be competitive on the Romanian and European market. In this article we considered it necessary to present some methodological aspects used by the provider of statistical data and after analyzing the literature and their presentation we stopped on the situation of services in Romania. The analysis mainly refers to the turnover of service providers in the market where the beneficiaries are other companies. In addition to the situation in September 2021, we also analyzed the evolutions compared to the previous month, compared to the similar month of the previous year and I continued until the moment when I aimed to see how the first nine months of 2021 are compared to the similar period in year 2020.
Keywords: turnover, services, indices, developments, transport, IT

[Full Text]

RRS Supliment nr. 12/2021