Analiza indicatorilor de performanta in sistemul sanitar

Oana BÎRSAN PhD Student (oana.vilcu@fiscont.com.ro)
Bucharest University of Economic Studies

Abstract

Obiectivul principal este de a descrie în detaliu procesul complet de dezvoltare a unui grup de indicatori strategici de performanță pentru monitorizarea și îmbunătățirea performanței unui spital de îngrijire medicala terțiară. Este urmarita centralizarea și standardizarea indicatorilor de performanta pentru a oferi managementului organizational informații și dovezi pentru luarea deciziilor strategice si intocmirea unui plan strategic de dezvoltare in urmatorii ani de activitate. Fiecare dintre indicatorii de performanta are o valoare specifică, unii reflectă eficacitatea sau eficiența furnizării de servicii medicale, cum ar fi durata medie a spitalizarii, altii reflectă activitatea, cum ar fi timpul de așteptare pentru internare sau pentru pentru programare în ambulatoriu sau în camera de urgență, iar altii reflectă calitatea serviciilor oferita, siguranța pacientului, cum ar fi rata de infecție și rata mortalitatii.

Cuvinte cheie: servicii medicale, indicator, eficiență, strategie, model de management
Clasificarea JEL: C10, H75, I10

[Text complet]

THE ANALYSIS OF THE PERFORMANCE INDICATORS IN THE HEALTH SYSTEM

Abstract

The main objective is to describe in detail the complete process of developing a set of strategic performance indicators to monitor and improve the performance of a tertiary care hospital. The aim is to centralize and standardize performance indicators in order to provide organizational management with information and evidence for making strategic decisions and drawing up a strategic development plan in the coming years of activity. Each of the performance indicators has a specific value, some reflect the effectiveness or efficiency of the provision of medical services, such as the average length of hospitalization, others reflect the activity, such as waiting time for hospitalization or for outpatient or in-room appointments. urgency, and others reflect the quality of services provided, patient safety, such as infection rate and mortality rate.

Keywords: medical services, indicator, efficiency, strategy, management model
JEL Cassification: C10, H75, I10

[Full Text]

RRS Supliment nr. 5/2020